KLAGOMÅLS
HANTERING
På Pinocchio är era synpunkter viktiga för oss.
Våra rutiner ska underlätta för att vi enkelt och snabbt ska kunna förbättra och utveckla vår verksamhet.
Enligt skollagen 4 kap. 8§ (2010:800) ska alla förskolor ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen.
Vi vill uppmuntra till att synpunkter/klagomål på verksamheten eller dess personal tas upp direkt med den det berör.
Om Du efter kontakt med personalen fortfarande har klagomål, ta då kontakt med rektorn. Detta kan Du givetvis också göra om du av någon anledning inte personligen vill kontakta den problemet berör.
Det går även bra att skicka ett mail till förskolans mailadress info@forskolanpinocchio.se eller att lämna ett anonymt brev i förskolans brevlåda, som töms dagligen.
Rektorn tar emot ditt klagomål och kontaktar därefter berörd personal för att få deras syn på sakfrågan.
Rektorn ansvarar för att uppföljning och återkoppling görs inom 14 dagar
Synpunkter/klagomål som berör verksamheten kommer alltid att redovisas på Pinocchios styrelsemöten.
Eventuella synpunkter/klagomål kommer att tas med i förskolans systematiska kvalitetsarbete för att leda till utveckling och förbättring av vår verksamhet.