KOST

Maten är en viktig del av dagen på Pinocchio. Vi har vår egen kock, Malin som lagar fantastiskt god mat till oss och som barnen älskar.

Maten lagas från grunden och vi får dagligen känna doften av mat och har alltid möjligheten att titta in i vårt kök. Svensk husmanskost med smaker från hela världen
presenteras på matsedeln varje vecka.
Våra råvaror är till största del ekologiska eller kommer från närliggande producenter.

Frukost

Frukost serveras kl. 8.00 och kan bestå av gröt, fil och flingor eller smörgås och mjölk.

Lunch

Lunch serveras kl. 11.15. Menyn komponeras veckovis och barnen får gärna komma med förslag och önskemål. Soppa äter vi en gång i veckan och till det serveras alltid nybakt bröd. Till varje lunch serveras grönsaker/sallad.

Mellanmål

Mellanmål serveras kl 14.30. Mellanmålet kan bestå av smörgås, pålägg, fil, gröt, fruktsallad med mera och så fort vädret tillåter äter vi mellis i vår trädgård.

Titta gärna in på vårt instagramkonto där ni får ta del av

den goda maten som serveras på Pinocchio

@maten_pa_pinocchio